Nye tider kræver nye mindset

susans billede
Torsdag, april 7, 2016
Susan Wiesenberg
CEO & Senior Partner

Nye tider kræver nye mindset

Jeg har i denne uge været til et foredrag med Lars Kolind, som af mange opfattes som kontroversiel og provokerende, men det er klart. Han gør jo op med gamle tider og opfordrer til at tænke helt nyt. Og hvis der er noget, der kan få paraderne op, så er det, hvis vi skal forandre os. Vi siger godt nok, at vi er forandringsvillige og elsker forandringer, men det betyder ikke, at vi er gode til at gennemføre dem. Lars Kolinds argument for at direktioner og ledelser er tvunget til at forandre sig er velbegrundet: vi kan ikke fortsætte med at lede på samme måde, som vi har gjort i de sidste 100 år, når verden har forandret sig så meget, som den rent faktisk har. 

I CUEX er vi enormt taknemmelige for, at vi har mennesker som Kolind, til at hjælpe med at udfordre og agitere for dette ledelsesparadigmeskifte. Som vi oplever det, er det en forudsætning for at lykkes med et mål om at få et ægte kundeorienteret fokus, der lever op til de krav kunderne stiller i 2016.

Vi lever i en tid, hvor det som aldrig før er vigtigt at differentiere sig på andet end pris og produkt. Kunder vil have transparens og de (vi) vil ses og lyttes til. Og så vil de have tilført værdi. Værdi i alle tænkelige afskygninger. 

Vi lever i en tid, hvor fokus på bundlinien ikke ikke må være det eneste saliggørende resultat, vi går efter.

Det er vejen frem til resultatet på bundlinien, der er altafgørende. Hvis vi starter med at betragte vores kunder som partnere og gæster i stedet for som objekter, vi bare skal flå for flest mulige penge, så er vi allerede på den rigtige vej. Det er vigtigt, at vi har lyst til at forstå deres forretning / behov / situation næsten endnu bedre end de selv gør og at vi lytter til deres drømme, bekymringer og behov af oprigtig interesse. Det er i disse samtaler og observationer sammen med kunderne, at vi får indsigter i, hvad der vil skabe værdi for dem. Det får vi ikke ved kun at lave kundetilfredshedsundersøgelser og så regne med, at vi ved alt. For kunderne kan ikke altid selv svare på, hvad der vil skabe værdi for dem. Først når de har oplevet værdien på egen krop, ved de, hvad den er værd.  

Værdi kan sidestilles med positive kundeoplevelser og positive kundeoplevelser fører til anbefalinger og mere salg.

At arbejde med at give gode kundeoplevelser i form af at skabe værdi betaler sig!

Bestil

Vi har blandt andet arbejdet for