Oplevelsesdesign

80% of CEO's believe they offer a superior customer experience. 8% of their customers agree.

Kilde: Bain & Company

Oplevelsesdesign

Den gode kundeoplevelse opstår ofte, når virkeligheden overstiger forventningerne. Det lyder måske lidt højtragende, men det behøver det ikke at være.

Den store forskel kan ligge i en lille ting. Djævlen bor i detaljen. Det betyder, at det kan være en lille ting, der kan få kunder til at føle, at de har fået en dårlig kundeoplevelse. Men det betyder også, at det kan være en lille ting, der kan få kunder til at føle, at de har fået en eminent oplevelse. Det er blandt andet disse indsigter, vi bruger Customer Journey Maps til at kortlægge i observationer og samtaler med kunderne.

Kunder vil i mange tilfælde ikke selv være i stand til at fortælle, hvad de konkret gerne vil have. Det er vores opgave at omsætte både deres bevidste og deres ubevidste behov til kundeoplevelser, der vil skabe værdi for dem.

Design af en kundeoplevelse handler dels om, at beskrive hvilken oplevelse kunderne får i dag og dels om, hvilken de fremadrettet skal have. Både på det rationelle og det emotionelle plan. Men det handler også om at beskrive, hvad det kræver af virksomheden at kunne give denne oplevelse. Hvad koster det virksomheden og hvad skal der til af uddannelse, udvikling, ændrede processer o.lign. 

Ring 2061 5150 og aftal et møde, hvis du ønsker hjælp til at designe nye kundeoplevelser.

Værdien af en kundes anbefaling kan være meget mere værd end investerede marketingkroner

http://cuex.dk/sites/default/files/Kunde%20ved%20kassen_0.JPG
http://cuex.dk/sites/default/files/85.jpeg

Bestil

Vi har blandt andet arbejdet for